Aeroportul International Satu Mare

Formalitati

Ghidul călătorului


Prezenţa la aeroport

Vă recomandăm să vă programaţi sosirea la aeroport cu două ore înainte de ora decolării pentru zborurile internaţionale şi cu cel puţin o oră înainte pentru zborurile interne.

Aveţi nevoie de acest timp pentru a parcurge toate formalităţile necesare pentru călătoria dumneavoastră (înregistrarea pasagerilor şi a bagajelor, controlul de securitate, controlul vamal etc). Rezervaţi timp pentru toate acestea: este în interesul dumneavoastră sa aveţi o călătorie lipsită de griji!

Informaţii în aeroport

Imediat ce ajungeţi în aeroport, informaţi-vă cu privire la zborul dumneavoastră. Este posibil să apară informaţii de ultimă oră.Acordati atenţie tuturor anunţurilor difuzate prin sistemul de sonorizare al aeroportului, precum şi tuturor informaţiilor afişate.

Formalităţile de check-in

Înregistrarea (formalităţile check-in) se efectuează la ghişeul rezervat pentru zborul cu care urmează să călătoriti. Formalităţile constau în înregistrarea bagajelor dumneavoastră de cala şi în atribuirea unui loc la bordul avionului. Prezenţa dumneavoastră în aeroport pentru check-in trebuie să fie cu 2 ore înainte de un zbor internaţional şi cel puţin o oră pentru un zbor intern
Pasagerii care nu se prezintă la timp pentru formalităţile de check-in îşi pot pierde dreptul de a călătorii pentru zborul programat.


Responsabilităţile pasagerilor

Pentru a avea o calatorie placuta este bine să vă asiguraţi că aveţi toate actele necesare călătoriei. Pentru înregistrarea ca pasager (check-in), este necesar să prezentaţi un act de identitate valid, CI sau pașaport (după caz) şi biletul de călătorie (rezervarea).
În această etapă trebuie să prezentaţi bagajul/bagajele de cală pentru a fi cântărite precum și bagajul de mână pentru a fi verificat dacă se încadrează în limitele de greutate și de dimensiuni cerute de către companie.

Controlul de securitate

Toti pasagerii care urmează să călătorească, precum şi bagajele acestora, sunt supusi controlului de securitate înainte de îmbarcare, în scopul de a se preveni introducerea la bordul aeronavelor a armelor, explozibililor sau a altor dipozitive, precum şi a obiectelor periculoase care pot fi folosite pentru comiterea unui act de intervenţie ilicită.

Lăsarea bagajelor nesupravegheate în zonele publice ale aeroportului este interzisă.

Nu acceptaţi nici un colet sau bagaj al altei persoane, indiferent care ar fi motivul!

Nu vă părăsiţi bagajul nici măcar pentru câteva secunde!

În secţiunea Bagaje gasiţi informaţiile necesare privind articolele interzise în bagajele transportate de dumneavoastră.

Pentru eficientizarea timpului alocat controlului de securitate trebuie:

  • să vă scoateţi paltoanele, pardesiele şi sacourile; acestea vor fi controlate separat;
  • să vă scoateţi calculatoarele portabile şi celelalte dispozitive electrice mari din bagajele de mână; acestea vor fi controlate separat.
  • să prezentaţi personalului de securitate, spre examinare, toate lichidele pe care le aveţi.

Pentru mai multe detalii privind controlul de securitate, vă rugăm să accesați:http://www.sri.ro/securitatea-aviatiei-civile

 Controlul vamal

La intrarea/ieşirea în/din România trebuie înscrise în declaraţia vamală următoarele:

• o sumă mai mare de 10.000 € sau echivalentul acesteia în altă monedă;
• arme, muniţii, materiale explozibile, radioactive sau nucleare;
• medicamente, substanţe chimice, materiale toxice;
• bijuterii ce depăşesc nevoile personale;
• băuturi alcoolice în cantitate mai mare de 1 litru;
• ţigări în cantitate mai mare de două cartuşe (200 ţigări);
• orice obiect de artă din patrimoniul statului

Pentru orice alte informații despre formalitățile vamale de îndeplinit la intrarea sau ieşirea din ţară accesaţi www.customs.ro sau contactați Biroul Vamal din cadrul Aeroportului Satu Mare

Controlul documentelor

Această etapă presupune verificarea actelor necesare trecerii frontierei de stat şi se aplică pentru toate zborurile internaţionale. La controlul Poliţiei de Frontieră trebuie să aveţi pregătite actele de identitate,talonul,cardul de îmbarcare primit de la compania aeriană şi eventuale împuterniciri / caziere / vize / etc.

Dacă însoţiţi un minor vă rugăm să vă asiguraţi că sunteţi informaţi în legătură cu termenii şi condiţiile necesare pentru călătoria dumneavoastră de la compania aeriană sau de la Poliţia de Frontieră.

Pentru orice alte informații despre formalitățile privind controlul documentelor la intrarea sau ieşirea din ţară, contactați Biroul Poliţiei de Frontieră.

Înainte de îmbarcarea în aeronavă

Pentru articolele cumpărate în zona de tranzit de pe aeroport, trebuie fie să păstraţi chitanţa sau factura care se va prezenta la controlul de securitate în cazul în care aveţi un zbor ulterior de pe un alt aeroport. Dacă aceste mărfuri sunt vândute în ambalaje speciale şi sigilate, nu le deschideţi până la destinaţia finală sau înainte de controlul de securitate, efectuat pe ultimul aeroport de transfer.

Acordaţi atenţie tuturor anunţurilor difuzate prin sistemul de sonorizare al aeroportului, precum şi tuturor informaţiilor afişate în zona de îmbarcare.

Alte aspecte ale călătoriei

Trebuie să vă supuneți tuturor legilor, regulilor, și cerințelor din țările în/din care călătoriți, precum și Termenilor și Condițiilor de Transport ale companiei cu care veți zbura.

Aeroportul Satu Mare vine în sprijinul dumneavoastă cu toate informaţiile necesare şi cu datele de contact pentru instituţiile în masură să vă informeze concret, Politia de Frontiera,Oficiul Vamal, însă nu se face responsabil în nici un fel de obţinerea documentelor necesare călătoriei sau de respectarea legilor, regulilor, cerinţelor sau instrucţiunilor companiei cu care călătoriţi.

 

Bagaje

 

Informatii Reguli bagaje

Regulamentul de punere in aplicare 


Bagajul de mână

Aveți dreptul la un bagaj de mână, dar acesta trebuie să se încadreze în limitele de greutate și dimensiuni specifice fiecărei companii și a tipului de bilet. Bagajul de mână se supune controlului de securitate și “Regulilor de securitate ale U.E. pe aeroporturi”.

Lichide

În scopul protejării împotriva unor posibile ameninţări cu lichide explozive, Uniunea Europeană a adoptat noi reguli de securitate prin care sunt restricţionate cantităţile de lichide pe care le puteţi transporta. Aceste reguli se aplică tuturor pasagerilor, la punctele de plecare de pe aeroporturile ţărilor membre ale UE, indiferent de destinaţia aleasă.

Vă rugăm să reţineţi, atunci când vă faceţi bagajul, că este permis să transportaţi o cantitate mică de lichide în bagajul de mână.Lichidele, cu excepția celor în recipiente individuale cu o capacitate de maximum 100 de mililitri sau echivalent, trebuiesc introduse într-o pungă de plastic transparentă resigilabilă, cu o capacitate de maximum 1 litru (dimensiuni aproximative 20 cm x 20 cm)

Bagajul de cală

Când bagajul dumneavoastră de cală va fi predat la check-in, el va intra în custodia companiei aeriene cu care călătoriți și se va emite o etichetă de identificare.Vă recomandăm ca pe bagajul de cală să inscriptionați numele, adresa dumneavoastră și un număr de telefon la care puteți fi contactat.

Va recomandam sa contactati compania aeriana cu care calatoriti in ce priveste politica adoptata referitor la acet tip de bagaj.

Articolele care nu se acceptă în bagaje

Articole interzise în bagajul de mână:

• arme de foc, clasice sau artizanale, întregi sau demontate, în stare de funcţionare sau nu, precum şi părţi componente ale acestora;

• dispozitive detonatoare artizanale, produse pirotehnice, dispozitive explozive (de uz militar) şi componente ale acestora;
• substanţe sau dispozitive incendiare, clasice sau artizanale, întregi sau componente ale acestora;
• substanţe toxice de luptă, incapacitante, neuroparalitice, radioactive, acizi, inflamabile, corozive, substanţe chimice de uz gospodăresc etc;
• arme albe (boxuri, săbii, pumnale, bâte etc.);
• orice obiect de uz gospodăresc ce poate fi folosite în acţiuni de intervenţie ilicită împotriva aviaţiei civile prin tăiere, împungere, lovire (cuţite, topoare, satâre, coase, secere, scule profesionale, foarfeci, andrele, lame de ras, statuete etc.);
• jucării sau imitaţii de arme de foc;
• alte obiecte periculoase (cartuşe de sifon, butelii de oxigen, lămpi subacvatice, vopsea, diluant de vopsea, otrăvuri, alcool în concentraţie de peste 70%, baterii auto etc.);
• orice alt obiect care dă motive întemeiate de suspiciune.


Articole interzise in bagajul de cală:

• dispozitive detonatoare artizanale, produse pirotehnice, dispozitive explozive (de uz militar) şi componente ale acestora;
• substanţe sau dispozitive incendiare, clasice sau artizanale, întregi sau componente ale acestora;
• substanţe toxice de luptă, incapacitante, neuroparalitice, radioactive, acizi, inflamabile, corozive, substanţe chimice de uz gospodăresc etc.;
• alte obiecte periculoase (cartuşe de sifon, butelii de oxigen, lămpi subacvatice, vopsea, diluant de vopsea, otrăvuri, alcool în concentraţie de peste 70%, baterii auto etc.).


Responsabilitățile companiilor aeriene în privința bagajelor de cală
Bagajul de cală va fi transportat cu aceeaşi aeronavă ca şi dumneavoastră. Dacă acest lucru nu va fi posibil din motive independente de voinţa noastră, compania aeriană cu care călătoriţi are obligaţia să îl transporte până la destinaţia dumneavoastră care este înscrisă pe biletul electronic, într-un interval de timp cât mai scurt posibil.

Greutatea bagajului

Fiecare companie are politica proprie privind greutatea și dimensiunile acceptate ale bagajelor. Pentru informații contactați compania aeriană cu care zburați.

Excedentul de bagaj

Orice diferență de greutate a bagajelor de cală față de limita impusă de companie se taxează suplimentar, tarif de asemenea stabilit de companie.

Bicicletele sau alte articole sportive sunt acceptate de către companiile aeriene în termenii şi condiţiile specifice fiecăruia.

Colectarea și livrarea bagajului de cală

Trebuie să vă colectați bagajul de cală în momentul în care ați ajuns la destinație. Dacă nu îl luați într-o perioadă rezonabilă de timp, el este preluat în custodia COMPANIEI AERIENE cu care ați călătorit, care vă poate percepe o taxă de depozitare.

Atentie.!

Nu parasiti zona de recuperare a bagajelor inainte sa intrati in posesia acestuia.Odata iesit in zona publica nu vi se va permite intoarcerea in zona bagaje.

Dacă nu este reclamat și colectat în decursul unei luni de zile de la data în care este adus la destinație, compania aeriană poate dispune de el în orice mod fără a avea vreo responsabilitate materiala față de dumneavoastră. Doar proprietarul bagajului de cală și al etichetei de identificare are dreptul de a-l colecta.

Bagajul de cală intră în custodia companiei aeriene și nu va fi predat decât proprietarului în urma prezentării etichetei de identificare sau oricărei persoane împuternicite legal.

Bagaje pierdute

În cazul în care bagajul dumneavoastră nu soseşte la destinaţie, trebuie să luaţi legătura cu operatorii zborului.

Animale vii

În funcție de termenii și condițiile companiei aeriene, în cabina de pasageri se acceptă transportul animalelor vii de mici dimensiuni din clasa PET (animale de companie cu greutate maximă de 6 kg) câini sau pisici, în cuști speciale, cu obligația proprietarului de a le ține în brațe pe durata zborului.

Atentie! Sant companii aeriene care nu accepta transportul animalelor de companie.Contactati compania aeriana ce care calatoriti pentru detalii.

În cala de bagaje pot fi transportate animale vii de talie medie, câini sau pisici, în cuști standardizate în conformitate cu reglementările IATA, dar nu mai mult de trei pe un zbor. Pentru detalii suplimentare trebuie contactată compania aeriană cu care călătoriți.

Rămășițele umane

Rămășițele umane nu sunt acceptate pentru transport pe zborurile de pasageri pentru nicio destinație. Transportul urnelor funerare este posibil pe baza unui aranjament prealabil.

 

Drepturile pasagerilor

 

Companiile de transport aerian au obligaţia legală să vă informeze cu privire la drepturile dumneavoastră și la locul în care puteți depune reclamații.

Refuzarea îmbarcării

Aveţi dreptul să solicitaţi despăgubiri între 125 EUR şi 600 EUR, în funcţie de distanţa de zbor şi de întârzierea produsă în urma redirecţionării cursei.

Întârzierile prelungite

În cazul în care întârzierea este mai mare de cinci ore, aveţi dreptul să solicitaţi rambursarea costului biletului dar numai cu condiţia renunţării la călătorie.

Anularea zborului

În cazul anulării zborului aveţi dreptul să primiţi despăgubiri băneşti, cu excepţia următoarelor situaţii: aţi fost informat cu privire la anularea cursei cu 14 zile înainte de data zborului, orarul cursei redirecţionate este foarte apropiat de orarul iniţial sau compania de transport aerian poate demonstra faptul că anularea zborului a fost determinată de motive speciale.

Asistenţa asigurată de către companiile de transport aerian

În funcţie de împrejurări, în cazul în care îmbarcarea dumneavoastră este refuzată sau dacă cursa cu care călătoriţi este anulată ori întârzie, aveţi dreptul la asistenţă (asigurarea mesei, a mijloacelor de comunicare, a cazării peste noapte dacă este cazul). În cazul în care îmbarcarea dumneavoastră este refuzată sau dacă cursa cu care călătoriţi este anulată, puteţi alege între a vă continua călătoria sau a vi se rambursa costul biletului.

Pasagerii cu mobilitate redusă

Pasagerii cu mobilitate redusă şi persoanele cu handicap sunt protejate împotriva discriminării şi începând cu 26 iulie 2008 pot beneficia de o asistenţă corespunzătoare asigurată (în anumite condiţii) în fiecare aeroport de pe teritoriul UE.
Link: www.ec.europa.eu/passenger-rights

Identitatea companiilor de transport aerian

Trebuie să cunoaşteţi din timp identitatea operatorului cursei cu care călătoriţi. Companiile de transport aerian care nu oferă condiţii sigure de zbor sunt interzise sau sunt supuse unor restricţii pe teritoriul Uniunii Europene. Aceste companii sunt prezentate la: www.air-ban.europa.eu.

Răspunderea

Companiile de transport aerian răspund pentru pagubele produse în urma întârzierii curselor (până la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea şi pierderea bagajelor (până la ± 1.200 EUR) precum şi pentru vătămările corporale sau decesele produse în urma accidentelor. Ele nu poartă însă această răspundere în cazul în care au luat toate măsurile posibile pentru a evita pagubele produse sau dacă s-au aflat în imposibilitatea luării unor astfel de măsuri.

Pachetele turistice

Operatorii de pachete turistice au obligaţia să prezinte informaţii corecte cu privire la biletele de vacanţă rezervate, să respecte obligaţiile contractuale şi să asigure protecţia pasagerilor în cazul insolvabilităţii organizatorului.

Mai multe informaţii?

Sunaţi la numărul gratuit* din orice punct în care vă aflaţi pe teritoriul UE, în timpul programului de lucru (09:00 – 18:30 CET în zilele lucrătoare): 00 800 678 910 11

Mai multe informaţii, precum şi o listă a autorităţilor naţionale care răspund de respectarea acestor drepturi se găsesc la: www.apr.europa.eu

 

Vremea
Stiri
Modernizare Aeroportul Satu Mare
Modernizare Aeroportul Satu Mare
Va prezentam cateva fotografii panoramice  cu stadiul lucrarilor la proiectul ,,Reabilitare si modernizare suprafete de miscare si extindere aerogara la Ae ...
Detalii

Semnarea contractului de finantare pentru Aeroportul Satu Mare
Semnarea contractului de finantare pentru Aeroportul Satu Mare
In data de 02.10.2015 in prezenta D-lui  Marius Nica, ministru al Fondurilor Europene, in cadrul unei sedinte festive si conferinte de presa, alaturi de co ...
Detalii

Comunicat Aeroportul Satu Mare
Comunicat Aeroportul Satu Mare
Comunicat presa Aeroport Satu Mare ...
Detalii