Aeroportul International Satu Mare

Formalitati

Ghidul călătorului


Prezența la aeroport

Vă recomandăm să vă programați sosirea la aeroport cu două ore înainte de ora decolării pentru zborurile internaționale și cu cel puțin o oră înainte pentru zborurile interne.

Aveți nevoie de acest timp pentru a parcurge toate formalitățile necesare pentru călătoria dumneavoastră (înregistrarea pasagerilor și a bagajelor, controlul de securitate, controlul vamal etc). Rezervați timp pentru toate acestea: este în interesul dumneavoastră sa aveți o călătorie lipsită de griji!

Informații în aeroport

Imediat ce ajungeți în aeroport, informați-vă cu privire la zborul dumneavoastră. Este posibil să apară informații de ultimă oră. Acordați atenție tuturor anunțurilor difuzate prin sistemul de sonorizare al aeroportului, precum și tuturor informațiilor afișate.

Formalitățile de check-in

Înregistrarea (formalitățile check-in) se efectuează la ghișeul rezervat pentru zborul cu care urmează să călătoriți. Formalitățile constau în înregistrarea bagajelor dumneavoastră de cală și în atribuirea unui loc la bordul avionului. Prezența dumneavoastră în aeroport pentru check-in trebuie să fie cu 2 ore înainte de un zbor internațional și cel puțin o oră pentru un zbor intern.
Pasagerii care nu se prezintă la timp pentru formalitățile de check-in își pot pierde dreptul de a călători pentru zborul programat.


Responsabilitățile pasagerilor

Pentru a avea o calatorie plăcută, este bine să vă asigurați că aveți toate actele necesare călătoriei. Pentru înregistrarea ca pasager (check-in), este necesar să prezentați un act de identitate valid, CI sau pașaport (după caz) și biletul de călătorie (rezervarea).
În această etapă trebuie să prezentați bagajul/bagajele de cală pentru a fi cântărite, precum și bagajul de mână pentru a fi verificat dacă se încadrează în limitele de greutate și de dimensiuni cerute de către companie.

Controlul de securitate

Toți pasagerii care urmează să călătorească, precum și bagajele acestora, sunt supuși controlului de securitate înainte de îmbarcare, în scopul de a se preveni introducerea la bordul aeronavelor a armelor, explozibililor sau a altor dipozitive, precum și a obiectelor periculoase care pot fi folosite pentru comiterea unui act de intervenție ilicită.

Lăsarea bagajelor nesupravegheate în zonele publice ale aeroportului este interzisă.

Nu acceptați niciun colet sau bagaj al altei persoane, indiferent care ar fi motivul!

Nu vă părăsiți bagajul nici măcar pentru câteva secunde!

În secțiunea Bagaje găsiți informațiile necesare privind articolele interzise în bagajele transportate de dumneavoastră.

Pentru eficientizarea timpului alocat controlului de securitate, trebuie:

  • să vă scoateți paltoanele, pardesiele și sacourile; acestea vor fi controlate separat;
  • să vă scoateți calculatoarele portabile și celelalte dispozitive electrice mari din bagajele de mână; acestea vor fi controlate separat.
  • să prezentați personalului de securitate, spre examinare, toate lichidele pe care le aveți.

Pentru mai multe detalii privind controlul de securitate, vă rugăm să accesați: http://www.sri.ro/securitatea-aviatiei-civile.

Controlul vamal

La intrarea/ieșirea în/din România trebuie înscrise în declarația vamală următoarele:

• o sumă mai mare de 10.000 € sau echivalentul acesteia în altă monedă;

• arme, muniții, materiale explozibile, radioactive sau nucleare;

• medicamente, substanțe chimice, materiale toxice;

• bijuterii ce depășesc nevoile personale;

• băuturi alcoolice în cantitate mai mare de 1 litru;

• țigări în cantitate mai mare de două cartușe (200 țigări);

• orice obiect de artă din patrimoniul statului

Pentru orice alte informații despre formalitățile vamale de îndeplinit la intrarea sau ieșirea din țară accesați www.customs.ro sau contactați Biroul Vamal din cadrul Aeroportului Satu Mare.

Controlul documentelor

Această etapă presupune verificarea actelor necesare trecerii frontierei de stat Și se aplică pentru toate zborurile internaționale. La controlul poliției de frontieră trebuie să aveți pregătite actele de identitate,talonul,cardul de îmbarcare primit de la compania aeriană Și eventuale împuterniciri / caziere / vize / etc.

Dacă însoțiți un minor vă rugăm să vă asigurați că sunteți informați în legătură cu termenii și condițiile necesare pentru călătoria dumneavoastră de la compania aeriană sau de la poliția de frontieră.

Pentru orice alte informații despre formalitățile privind controlul documentelor la intrarea sau ieșirea din țară, contactați Biroul Poliției de Frontieră.

Înainte de îmbarcarea în aeronavă

Pentru articolele cumpărate în zona de tranzit de pe aeroport, trebuie fie să păstrați chitanța sau factura care se va prezenta la controlul de securitate în cazul în care aveți un zbor ulterior de pe un alt aeroport. Dacă aceste mărfuri sunt vândute în ambalaje speciale și sigilate, nu le deschideți până la destinația finală sau înainte de controlul de securitate, efectuat pe ultimul aeroport de transfer.

Acordați atenție tuturor anunțurilor difuzate prin sistemul de sonorizare al aeroportului, precum și tuturor informațiilor afișate în zona de îmbarcare.

Alte aspecte ale călătoriei

Trebuie să vă supuneți tuturor legilor, regulilor și cerințelor din țările în/din care călătoriți, precum și termenilor și condițiilor de transport ale companiei cu care veți zbura.

Aeroportul Satu Mare vine în sprijinul dumneavoastă cu toate informațiile necesare și cu datele de contact pentru instituțiile în masură să vă informeze concret, Politia de Frontieră, Biroul Vamal, însă nu se face responsabil în niciun fel de obținerea documentelor necesare călătoriei sau de respectarea legilor, regulilor, cerințelor sau instrucțiunilor companiei cu care călătoriți.

 

Bagaje

Informatii Reguli bagaje

Regulamentul de punere in aplicare 

Bagajul de mână

Aveți dreptul la un bagaj de mână, dar acesta trebuie să se încadreze în limitele de greutate Și dimensiuni specifice fiecărei companii Și a tipului de bilet. Bagajul de mână se supune controlului de securitate și “Regulilor de securitate ale U.E. pe aeroporturi”.

Lichide

În scopul protejării împotriva unor posibile amenințări cu lichide explozive, Uniunea europeană a adoptat noi reguli de securitate prin care sunt restricționate cantitățile de lichide pe care le puteți transporta. Aceste reguli se aplică tuturor pasagerilor, la punctele de plecare de pe aeroporturile țărilor membre ale UE, indiferent de destinația aleasă.

VĂ rugăm să rețineți, atunci când vă faceți bagajul, că este permis să transportați o cantitate mică de lichide în bagajul de mână.Lichidele, cu excepția celor în recipiente individuale cu o capacitate de maximum 100 de mililitri sau echivalent, trebuiesc introduse într-o pungă de plastic transparentă resigilabilă, cu o capacitate de maximum 1 litru (dimensiuni aproximative 20 cm x 20 cm)

Bagajul de cală

Când bagajul dumneavoastră de cală va fi predat la check-in, el va intra în custodia companiei aeriene cu care călătoriți Și se va emite o etichetă de identificare.Vă recomandăm ca pe bagajul de cală să inscriptionați numele, adresa dumneavoastră și un număr de telefon la care puteți fi contactat.

Vă recomandăm să contactați compania aeriană cu care călătoriți în ceea ce privește politica adoptată referitor la acest tip de bagaj.

Articolele care nu se acceptă în bagaje

Articole interzise în bagajul de mână:

• arme de foc, clasice sau artizanale, întregi sau demontate, în stare de funcționare sau nu, precum și părți componente ale acestora;

• dispozitive detonatoare artizanale, produse pirotehnice, dispozitive explozive (de uz militar) și componente ale acestora;

• substanțe sau dispozitive incendiare, clasice sau artizanale, întregi sau componente ale acestora;

• substanțe toxice de luptă, incapacitante, neuroparalitice, radioactive, acizi, inflamabile, corozive, substanțe chimice de uz gospodăresc etc; • arme albe (boxuri, săbii, pumnale, bâte etc.);

• orice obiect de uz gospodăresc ce poate fi folosite în acțiuni de intervenție ilicită împotriva aviației civile prin tăiere, împungere, lovire (cuțite, topoare, satâre, coase, secere, scule profesionale, foarfeci, andrele, lame de ras, statuete etc.);

• jucării sau imitații de arme de foc;

• alte obiecte periculoase (cartușe de sifon, butelii de oxigen, lămpi subacvatice, vopsea, diluant de vopsea, otrăvuri, alcool în concentrație de peste 70%, baterii auto etc.);

• orice alt obiect care dă motive întemeiate de suspiciune.

Articole interzise in bagajul de cală:

• dispozitive detonatoare artizanale, produse pirotehnice, dispozitive explozive (de uz militar) și componente ale acestora;

• substanțe sau dispozitive incendiare, clasice sau artizanale, întregi sau componente ale acestora;

• substanțe toxice de luptă, incapacitante, neuroparalitice, radioactive, acizi, inflamabile, corozive, substanțe chimice de uz gospodăresc etc.;

• alte obiecte periculoase (cartușe de sifon, butelii de oxigen, lămpi subacvatice, vopsea, diluant de vopsea, otrăvuri, alcool în concentrație de peste 70%, baterii auto etc.).

Responsabilitățile companiilor aeriene în privința bagajelor de cală

Bagajul de cală va fi transportat cu aceeași aeronavă ca și dumneavoastră. Dacă acest lucru nu va fi posibil din motive independente de voința noastră, compania aeriană cu care călătoriți are obligația să îl transporte până la destinația dumneavoastră care este înscrisă pe biletul electronic, într-un interval de timp cât mai scurt posibil.

Greutatea bagajului

Fiecare companie are politica proprie privind greutatea și dimensiunile acceptate ale bagajelor. Pentru informații, contactați compania aeriană cu care zburați.

Excedentul de bagaj

Orice diferență de greutate a bagajelor de cală față de limita impusă de companie se taxează suplimentar, tarif de asemenea stabilit de companie.

Bicicletele sau alte articole sportive sunt acceptate de către companiile aeriene în termenii și condițiile specifice fiecăruia.

Colectarea și livrarea bagajului de cală

Trebuie să vă colectați bagajul de cală în momentul în care ați ajuns la destinație. Dacă nu îl luați într-o perioadă rezonabilă de timp, el este preluat în custodia companiei aeriene cu care ați călătorit, care vă poate percepe o taxă de depozitare.

Atenție!

Nu părăsiți zona de recuperare a bagajelor înainte să intrați în posesia acestuia. Odată ieșit în zona publică, nu vi se va mai permite întoarcerea în zona bagaje.

Dacă nu este reclamat și colectat în decursul unei luni de zile de la data în care este adus la destinație, compania aeriană poate dispune de bagaj în orice mod, fără a avea vreo responsabilitate materială față de dumneavoastră. Doar proprietarul bagajului de cală și al etichetei de identificare are dreptul de a-l colecta.

Bagajul de cală intră în custodia companiei aeriene ăi nu va fi predat decât proprietarului în urma prezentării etichetei de identificare sau oricărei persoane împuternicite legal.

Bagaje pierdute

În cazul în care bagajul dumneavoastră nu sosește la destinație, trebuie să luați legătura cu operatorii zborului.

Animale vii

În funcție de termenii și condițiile companiei aeriene, în cabina de pasageri se acceptă transportul animalelor vii de mici dimensiuni din clasa PET (animale de companie cu greutate maximă de 6 kg) câini sau pisici, în cuști speciale, cu obligația proprietarului de a le ține în brațe pe durata zborului.

Atenție! Sunt companii aeriene care nu acceptă transportul animalelor de companie. Contactați compania aeriană cu care călătoriți pentru detalii.

În cala de bagaje pot fi transportate animale vii de talie medie, câini sau pisici, în cuști standardizate în conformitate cu reglementările IATA, dar nu mai mult de trei pe un zbor. Pentru detalii suplimentare trebuie contactată compania aeriană cu care călătoriți.

Rămășițele umane

Rămășițele umane nu sunt acceptate pentru transport pe zborurile de pasageri pentru nicio destinație. Transportul urnelor funerare este posibil pe baza unui aranjament prealabil.

Drepturile pasagerilor

Companiile de transport aerian au obligația legală să vă informeze cu privire la drepturile dumneavoastră și la locul în care puteți depune reclamații.

Refuzarea îmbarcării

Aveți dreptul să solicitați despăgubiri, în funcție de distanța de zbor și de întârzierea produsă în urma redirecționării cursei.

Întârzierile prelungite

În cazul în care întârzierea este mai mare de cinci ore, aveți dreptul să solicitați rambursarea costului biletului, dar numai cu condiția renunțării la călătorie.

Anularea zborului

În cazul anulării zborului aveți dreptul să primiți despăgubiri bănești, cu excepția următoarelor situații: ați fost informat cu privire la anularea cursei cu 14 zile înainte de data zborului, orarul cursei redirecționate este foarte apropiat de orarul inițial sau compania de transport aerian poate demonstra faptul că anularea zborului a fost determinată de motive speciale.

Asistența asigurată de către companiile de transport aerian

În funcție de împrejurări, în cazul în care îmbarcarea dumneavoastră este refuzată sau dacă cursa cu care călătoriți este anulată ori întârzie, aveți dreptul la asistență (asigurarea mesei, a mijloacelor de comunicare, a cazării peste noapte dacă este cazul). În cazul în care îmbarcarea dumneavoastră este refuzată sau dacă cursa cu care călătoriți este anulată, puteți alege între a vă continua călătoria sau a vi se rambursa costul biletului.

Pasagerii cu mobilitate redusă

Pasagerii cu mobilitate redusă și persoanele cu handicap sunt protejate împotriva discriminării și începând cu 26 iulie 2008 pot beneficia de o asistență corespunzătoare asigurată (în anumite condiții) în fiecare aeroport de pe teritoriul UE. Link: www.ec.europa.eu/passenger-rights

Identitatea companiilor de transport aerian

Trebuie să cunoașteți din timp identitatea operatorului cursei cu care călătoriți. Companiile de transport aerian care nu oferă condiții sigure de zbor sunt interzise sau sunt supuse unor restricții pe teritoriul Uniunii Europene. Aceste companii sunt prezentate la: www.air-ban.europa.eu.

Răspunderea

Companiile de transport aerian răspund pentru pagubele produse în urma întârzierii curselor (până la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea și pierderea bagajelor (până la ± 1.200 EUR) precum și pentru vătămările corporale sau decesele produse în urma accidentelor. Ele nu poartă însă această răspundere în cazul în care au luat toate măsurile posibile pentru a evita pagubele produse sau dacă s-au aflat în imposibilitatea luării unor astfel de măsuri.

Pachetele turistice

Operatorii de pachete turistice au obligația să prezinte informații corecte cu privire la biletele de vacanță rezervate, să respecte obligațiile contractuale și să asigure protecția pasagerilor în cazul insolvabilității organizatorului.

Mai multe informații?

Sunați la numărul gratuit* din orice punct în care vă aflați pe teritoriul UE, în timpul programului de lucru (09:00 – 18:30 CET în zilele lucrătoare): 00 800 678 910 11

Mai multe informații, precum și o listă a autorităților naționale care răspund de respectarea acestor drepturi se găsesc la: www.apr.europa.eu

Vremea
Stiri
TAROM creste frecventa zborurilor pe Satu Mare
TAROM creste frecventa zborurilor pe Satu Mare
Din 28 martie compania TAROM va creste frecventa curselor pe aeroportul Satu Mare. Orarul de zbor anuntat:           ...
Detalii

Reabilitare si modernizare suprafete de miscare si extindere aerogara la aeroportul Satu Mare
Reabilitare si modernizare suprafete de miscare si extindere aerogara la aeroportul Satu Mare
Contractul de finantare pentru implementarea proiectului ,,Reabilitare si modernizare suprafete de miscare si extindere aerogara la aeroportul Satu Mare' a fost ...
Detalii

Semnarea contractului de finantare pentru Aeroportul Satu Mare
Semnarea contractului de finantare pentru Aeroportul Satu Mare
In data de 02.10.2015 in prezenta D-lui  Marius Nica, ministru al Fondurilor Europene, in cadrul unei sedinte festive si conferinte de presa, alaturi de co ...
Detalii